Doelen

Projectdoelen

ALGEMEEN
• Leerlingen hebben contact met peers (gelijkgestemden).
• Er wordt tegemoet gekomen aan de leerhonger van de leerlingen.
• Leerlingen krijgen de kans om hun interessegebieden te vergroten.
• Leerlingen ontwikkelen hun analytische, creatieve en praktische vaardigheden.
• Leerlingen ontwikkelen executieve functies en sociaal-emotionele vaardigheden (bijvoorbeeld: doorzetten, samenwerken, een plan maken, reflecteren).

PROJECTINHOUDELIJK BIJ VULKANEN
• Leerlingen maken door middel van kennisvergroters kennis met de volgende onderwerpen: wat is een vulkaan?, onderdelen van een vulkaan: lava, magma, aswolk, krater, zijkrater, kraterpijp, magmakamer; waar zijn vulkanen?; welke soorten en vormen vulkanen zijn er?.
• Leerlingen werken aan hun creatieve en praktische vaardigheden door de volgende doe-opdrachten: proefje vulkaanuitbarsting en een lapbook maken.
• Kerndoel 49: Leerlingen leren de mondiale ruimtelijke spreiding van natuurlandschappen, in dit project vulkanen.