Doelen

Projectdoelen

ALGEMEEN
• Leerlingen hebben contact met peers (gelijkgestemden).
• Er wordt tegemoet gekomen aan de leerhonger van de leerlingen.
• Leerlingen krijgen de kans om hun interessegebieden te vergroten.
• Leerlingen ontwikkelen hun analytische, creatieve en praktische vaardigheden.
• Leerlingen ontwikkelen executieve functies en sociaal-emotionele vaardigheden (bijvoorbeeld: doorzetten, samenwerken, een plan maken, reflecteren).

INHOUDELIJK BIJ WATER
• Leerlingen maken door middel van kennisvergroters kennis met de volgende onderwerpen: de blauwe planeet, de waterkringloop, hydrofiel en hydrofoob, temperatuur en drie fasen, drijven en zinken, waterverf.
• Leerlingen werken aan hun creatieve en praktische vaardigheden door de volgende doe-opdrachten: keuze uit verschillende denkvragen, proefje hydrofiel/hydrofoob, waterverven.
• Kerndoel 42: De leerlingen leren onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen, zoals licht, geluid, elektriciteit, kracht, magnetisme en temperatuur.
• Kerndoel 43: De leerlingen leren hoe je weer en klimaat kunt beschrijven met behulp van temperatuur, neerslag en wind.