ALGEMEEN • Leerlingen hebben contact met peers (gelijkgestemden). • Er wordt tegemoet gekomen aan de leerhonger van de leerlingen. • Leerlingen krijgen de kans om hun interessegebieden te vergroten. • Leerlingen ontwikkelen hun analytische, creatieve en praktische vaardigheden. • Leerlingen ontwikkelen executieve functies en sociaal-emotionele vaardigheden (bijvoorbeeld: doorzetten, samenwerken, een plan maken, reflecteren).
PROJECTINHOUDELIJK BIJ CHINA • Leerlingen maken door middel van kennisvergroters kennis met de volgende onderwerpen: de ligging van China, de vlag, de taal, de natuur, tangram (Chinese puzzel), de Chinese muur en de hoofdstad Beijing (Peking). • Leerlingen werken aan hun creatieve en praktische vaardigheden door de volgende doe-opdrachten: leren tellen in het Mandarijn (incl. memory-spel), verschillende tangram puzzels maken en een Chinese lampion maken. • Kerndoel 47: Leerlingen leren de ruimtelijke inrichting van de eigen omgeving te vergelijken met die in omgevingen elders. • Kerndoel 48: Leerlingen leren over de mondiale ruimtelijke spreiding van bevolkingsconcentraties. • Kerndoel 50: Leerlingen leren omgaan met kaart en ontwikkelen een eigentijds geografisch wereldbeeld.