ALGEMEEN • Leerlingen hebben contact met peers (gelijkgestemden). • Er wordt tegemoet gekomen aan de leerhonger van de leerlingen. • Leerlingen krijgen de kans om hun interessegebieden te vergroten. • Leerlingen ontwikkelen hun analytische, creatieve en praktische vaardigheden. • Leerlingen ontwikkelen executieve functies en sociaal-emotionele vaardigheden (bijvoorbeeld: doorzetten, samenwerken, een plan maken, reflecteren).
PROJECTINHOUDELIJK BIJ BOTEN • Leerlingen maken door middel van kennisvergroters kennis met de volgende onderwerpen: hoe drijft een boot en komt deze vooruit? Welke soorten motorboten zijn er? Hoe vind je de weg? En hoe leg je aan? • Leerlingen werken aan hun creatieve en praktische vaardigheden door de volgende doe-opdrachten: een boot tekenen en vouwen, een boot maken, een waterkaart maken en bootavontuur maken. • Kerndoel 42: Leerlingen leren onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen, zoals licht, geluid, elektriciteit, kracht, magnetisme en temperatuur (in dit project: drijfkracht van water). • Kerndoel 44: Leerlingen leren leren bij producten uit hun eigen omgeving relaties te leggen tussen de werking, de vorm en het materiaalgebruik.