ALGEMEEN • Leerlingen hebben contact met peers (gelijkgestemden). • Er wordt tegemoet gekomen aan de leerhonger van de leerlingen. • Leerlingen krijgen de kans om hun interessegebieden te vergroten. • Leerlingen ontwikkelen hun analytische, creatieve en praktische vaardigheden. • Leerlingen ontwikkelen executieve functies en sociaal-emotionele vaardigheden (bijvoorbeeld: doorzetten, samenwerken, een plan maken, reflecteren).
PROJECTINHOUDELIJK BIJ GROENTE EN FRUIT • Leerlingen maken door middel van kennisvergroters kennis met de volgende onderwerpen: Wat is groente en fruit? Hoe groeit het en hoe kun je het bewaren? En wat is citrus- en tropisch fruit? • Leerlingen werken aan hun creatieve en praktischevaardigheden door de volgende doe-opdrachten: een tomatenplant knippen en plakken, een spel spelen, een salade maken en eten en groenteboer spelen. • Kerndoel 34: De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen (gezond eten). • Kerndoel 41: De leerlingen leren over de bouw van planten, dieren en mensen en over de vorm en functie van hun onderdelen.