Doelen

Projectdoelen

ALGEMEEN
• Leerlingen hebben contact met peers (gelijkgestemden).
• Er wordt tegemoet gekomen aan de leerhonger van de leerlingen.
• Leerlingen krijgen de kans om hun interessegebieden te vergroten.
• Leerlingen ontwikkelen hun analytische, creatieve en praktische vaardigheden.
• Leerlingen ontwikkelen executieve functies en sociaal-emotionele vaardigheden (bijvoorbeeld: doorzetten, samenwerken, een plan maken, reflecteren).

PROJECTINHOUDELIJK BIJ GROENTE EN FRUIT
• Leerlingen maken door middel van kennisvergroters kennis met de volgende onderwerpen: Wat is groente en fruit? Hoe groeit het en hoe kun je het bewaren? En wat is citrus- en tropisch fruit?
• Leerlingen werken aan hun creatieve en praktische vaardigheden door de volgende doe-opdrachten: een tomatenplant knippen en plakken, een spel spelen, een salade maken en eten en groenteboer spelen.
Kerndoel 34: De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen (gezond eten).
Kerndoel 41: De leerlingen leren over de bouw van planten, dieren en mensen en over de vorm en functie van hun onderdelen.