ALGEMEEN • Leerlingen hebben contact met peers (gelijkgestemden). • Er wordt tegemoet gekomen aan de leerhonger van de leerlingen. • Leerlingen krijgen de kans om hun interessegebieden te vergroten. • Leerlingen ontwikkelen hun analytische, creatieve en praktische vaardigheden. • Leerlingen ontwikkelen executieve functies en sociaal-emotionele vaardigheden (bijvoorbeeld: doorzetten, samenwerken, een plan maken, reflecteren).
PROJECTINHOUDELIJK BIJ KLEUREN • Leerlingen maken door middel van kennisvergroters kennis met de volgende onderwerpen: primaire, secundaire en tertiaire kleuren, basisvormen, zwart en wit. • Leerlingen werken aan hun creatieve en praktische vaardigheden door de volgende doe-opdrachten: een werkje maken met primaire kleuren en basisvormen, een kleurencirkel maken, een knipwerk met zwart en wit maken en kleuren mengen met zwart en wit. • Kerndoel 42: Leerlingen leren onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen (licht/kleur). • Kerndoel 54: De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.