ALGEMEEN • Leerlingen hebben contact met peers (gelijkgestemden). • Er wordt tegemoet gekomen aan de leerhonger van de leerlingen. • Leerlingen krijgen de kans om hun interessegebieden te vergroten. • Leerlingen ontwikkelen hun analytische, creatieve en praktische vaardigheden. • Leerlingen ontwikkelen executieve functies en sociaal-emotionele vaardigheden (bijvoorbeeld: doorzetten, samenwerken, een plan maken, reflecteren).
PROJECTINHOUDELIJK BIJ STEKELIGE ZEEDIEREN • Leerlingen maken door middel van kennisvergroters kennis met de volgende onderwerpen: stekelhuidigen, zeesterren en zee-egels. • Leerlingen werken aan hun creatieve en praktische vaardigheden door de volgende doe-opdrachten: (zee)ster vouwen en knippen, stekelhuidige ontwerpen, zeester van zoutdeeg maken, puzzel maken met tekeningen van zee-egel-skeletten. • Kerndoel 40: Leerlingen leren in de eigen omgeving veel voorkomende planten en dieren onderscheiden en benoemen en leren hoe ze functioneren in hun leefomgeving.