Planning

Planning

In deze module maken leerlingen stap voor stap een spel over een uitvinder naar keuze.
In vier kant-en-klare digibordlessen kiezen zij een uitvinder (uit het heden of verleden), zoeken hier m.b.v. werkbladen informatie over en maken een spel met informatie die zij willen presenteren.

Een les duurt ongeveer een uur.

NB Het is de bedoeling dat de lessen onder begeleiding van bijv. een leerkracht worden gegeven.

VOORAF:
• Module doorlezen
• Materialen verzamelen

LES 1:
• Vooruitblik (±5 min.)
• Kennisvergroter: uitvinders (±15 min.)
• Doe-opdracht: informatie zoeken over een uitvinder naar keuze (±40 min.)

LES 2:
• Terugblik  (±1 min.)
• Kennisvergroter: spel (±5 min.)
• Doe-opdracht: stap 1 – wat voor soort spel? (±5 min.)
• Doe-opdracht: stap 2 – wat kun je ervan leren? (±10 min.)
• Doe-opdracht: stap 3 – wat zijn de spelregels? (±20 min.)
• Doe-opdracht: stap 4 – hoe gaat het spel eruitzien? (±10 min.)
• Doe-opdracht: stap 5 – welke materialen heb je nodig? (±10 min.)

LES 3:
• Terugblik (±1 min.)
• Doe-opdracht: stap 6 – het spel maken (60 min.)

LES 4:
• Terugblik (±1 min.)
• Doe-opdracht: stap 7 – het spel uitproberen 
(±40 min.)
• Doe-opdracht: stap 8 – het spel verbeteren (±20 min.)