Planning

Planning

In deze module maken leerlingen stap voor stap een werkstuk over een onderwerp naar keuze.

Tip 1: koppel deze module aan de groeimindset, executieve functies en/of de leerkuil.
Tip 2: laat leerlingen die deze module in de plusklas hebben gedaan, de opdracht vervolgens instrueren en begeleiden in de reguliere klas.

Een les duurt ongeveer een uur.

NB Het is de bedoeling dat de lessen onder begeleiding van bijv. een leerkracht worden gegeven.

VOORAF:
• Module doorlezen
• Materialen verzamelen

LES 1:
• Vooruitblik 
• Doe-opdracht: stap 1 – onderwerp kiezen
• Doe-opdracht: stap 2 – mindmap maken 

LES 2:
• Terugblik
• Doe-opdracht: stap 3 – hoofdstukindeling maken
• Doe-opdracht: stap 4 – hoofdstukken schrijven

LES 3:
• Terugblik
• Doe-opdracht: stap 4 – hoofdstukken schrijven

LES 4:
• Terugblik
• Doe-opdracht: stap 5 – inleiding schrijven
• Doe-opdracht: stap 6 – nawoord schrijven
• Doe-opdracht: stap 7 – bronnenlijst maken
• Doe-opdracht: stap 8 – inhoudsopgave maken
• Doe-opdracht: stap 9 – voorblad maken
• Doe-opdracht: stap 10 – werkstuk controleren
• Terugblik module