Planning

Planning

In deze module ontwerpen leerlingen stap voor stap een escaperoom.

Een les duurt ongeveer 60-90 minuten.

NB Het is de bedoeling dat de lessen onder begeleiding van bijv. een leerkracht worden gegeven.

VOORAF:
• Module doorlezen
• Materialen verzamelen
• Bedenken welke ruimtes geschikt zijn om te gebruiken

LES 1:
• Vooruitblik (±5 min.)
• Kennisvergroters: wat is een escaperoom en hoe bouw je er zelf een? (±20 min.)
• Doe-opdracht: stap 1 – thema en verhaal bedenken (±20 min.)
• Doe-opdracht: stap 2 – brainstormen over puzzels/raadsels/opdrachten (±10 min.)
• Doe-opdracht: stap 3 – opdrachten kiezen en een overzicht maken (±10 min.)
• Doe-opdracht: stap 4 – escaperoom uitwerken (als er nog tijd is…)

LES 2:
• Terugblik  (±1 min.)
• Doe-opdracht: stap 4 – escaperoom uitwerken (±60 min.)

LES 3:
• Terugblik  (±1 min.)
• Doe-opdracht: stap 5 – escaperoom bouwen (±20 min.)
• Doe-opdracht: stap 6 – escaperoom testen en verbeteren (±40 min.)

LES 4:
• Terugblik  (±1 min.)
• Doe-opdracht: escaperooms spelen (±60 min.)