ALGEMEEN • Leerlingen hebben contact met peers (gelijkgestemden). • Er wordt tegemoet gekomen aan de leerhonger van de leerlingen. • Leerlingen krijgen de kans om hun interessegebieden te vergroten. • Leerlingen ontwikkelen hun analytische, creatieve en praktische vaardigheden. • Leerlingen ontwikkelen executieve functies en sociaal-emotionele vaardigheden (bijvoorbeeld: doorzetten, samenwerken, een plan maken, reflecteren).
PROJECTINHOUDELIJK BIJ FRANKRIJK • Leerlingen maken door middel van kennisvergroters kennis met de volgende onderwerpen: het land Frankrijk, de Franse taal, de hoofdstad Parijs, de Eiffeltoren, de Arc de Triomphe, bergen en kastelen in Frankrijk. • Leerlingen werken aan hun creatieve en praktische vaardigheden door de volgende doe-opdrachten: spelletjes oefenen Franse getallen t/m 12, de Arc de Triomphe nabouwen, een kasteel tekenen en van papier maken. • Kerndoel 47: Leerlingen leren de ruimtelijke inrichting van de eigen omgeving te vergelijken met die in omgevingen elders. • Kerndoel 50: Leerlingen leren omgaan met kaart en atlas, beheersen de basistopografie van Nederland, Europa en de rest van de wereld en ontwikkelen een eigentijds geografisch wereldbeeld.