Projectplanning

VOORAF:
• Project doorlezen
• Materialen en informatieboeken verzamelen

LES 1:
• Start: Planning en vooruitblik (±10 min.)
• Kennisvergroters: Wat doen hersenen? (±10 min.)
• Stap 1: Onderwerp (±20 min.)
• Stap 2: Voorkennis (±5 min.)
• Stap 3: Leervragen (±20 min.)
• Stap 4: Presentatievorm (±5 min.)
• Stap 5: Leerdoel (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 2:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroters: Onderdelen van de hersenen, HUPT – Herhalen (±20 min.)
• Stap 6: Planning (±15 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±35 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 3:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroter: Leren en neuronen, soorten geheugen, HUPT – Uitleggen (±15 min.)
• Doe-opdracht: Thaumatroop maken (±10 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±45 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 4:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroter: Voor je hersenen zorgen, HUPT – Plaatjes gebruiken en Terughalen (±15 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±55 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 5:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Doe-opdracht: Magisch mapje maken (±30 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±40 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 6:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±60 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 7:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 9 en 10: Oefenpresentatie en verbetering (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 8:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 11: Presentatie (±60 min.)
• Stap 12: Reflectie (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)