Projectplanning

Projectplanning

Een Briljant-les duurt ongeveer anderhalf uur.

VOORAF:
• Project doorlezen
• Materialen en informatieboeken verzamelen

LES 1:
• Start: Planning en vooruitblik (±10 min.)
• Kennisvergroters: Rijken van organismen, indeling van het dierenrijk (±10 min.)
• Stap 1: Onderwerp (±20 min.)
• Stap 2: Voorkennis (±5 min.)
• Stap 3: Leervragen (±20 min.)
• Stap 4: Presentatievorm (±5 min.)
• Stap 5: Leerdoel (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 2:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroters: Gewervelde dieren, geleedpotigen, wormen (±10 min.)
• Stap 6: Planning (±15 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±45 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 3:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroter: Weekdieren, stekelhuidigen, sponzen, holtedieren, eencelligen (±10 min.)
• Doe-opdracht: pissebedden/beestjes zoeken (±20 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±40 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 4:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroter: Planteneters en vleeseters (±5 min.)
• Doe-opdracht: dierenspel maken (stap 1 t/m 5) (±50 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±15 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 5:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Doe-opdracht: Dierenspel maken (stap 6 t/m 8) (±60 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±15 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 6:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 7:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 9 en 10: Oefenpresentatie en verbetering (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 8:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 11: Presentatie (±60 min.)
• Stap 12: Reflectie (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

NB Afbeeldingen zijn afkomstig van Briljant Onderwijs en/of Pixabay.com, tenzij anders vermeld.