Projectplanning

Projectplanning

Een Briljant-les duurt ongeveer anderhalf uur.

VOORAF:
• Project doorlezen
• Materialen en informatieboeken verzamelen

LES 1:
• Start: planning en vooruitblik (±10 min.)
• Kennisvergroters: het menselijk lichaam, het skelet (±10 min.)
• Stap 1: onderwerp (±20 min.)
• Stap 2: voorkennis (±5 min.)
• Stap 3: leervragen (±20 min.)
• Stap 4: presentatievorm (±5 min.)
• Stap 5: leerdoel (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 2:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroters: spieren en gewrichten, hart en bloed, organen (±10 min.)
• Stap 6: planning (±15 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±45 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 3:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroter: hersenen, zenuwen (±15 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±55 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 4:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroter: ademhalingsstelsel, spijsvertering (±15 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±55 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 5:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroter: zintuigen (±25 min)
• Doe-opdracht: proefjes zintuigen (±30 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±15 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 6:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 7:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 9 en 10: oefenpresentatie en verbetering (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 8:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 11: presentatie (±60 min.)
• Stap 12: reflectie (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

NB Afbeeldingen zijn afkomstig van Briljant Onderwijs, Pixabay.com en/of Canva, tenzij anders vermeld.