Projectplanning

Projectplanning

Een Briljant-les duurt ongeveer anderhalf uur.

VOORAF:
• Project doorlezen
• Materialen en informatieboeken verzamelen

LES 1:
• Start: planning en vooruitblik (±5 min.)
• Kennisvergroters: het menselijk lichaam, het skelet (±15 min.)
• Stap 1: onderwerp (±30 min.)
• Stap 2: voorkennis (±10 min.)
• Stap 3: leervragen (±10 min.)
• Stap 4: presentatievorm (±5 min.)
• Stap 5: leerdoel (±5 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 2:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±5 min.)
• Kennisvergroters: organen, hart en bloed (±15 min.)
• Stap 6: planning (±5 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±55 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 3:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroter: hersenen, zenuwen, spieren en gewrichten (±30 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±40 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 4:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroter: ademhaling, spijsvertering (±15 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±50 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 5:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±5 min.)
• Kennisvergroter: zintuigen (±25 min)
• Doe-opdracht: proefjes zintuigen (±30 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±15 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 6:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±5 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±75 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 7:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 9 en 10: oefenpresentatie en verbetering (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 8:
• Start: planning (±5 min.)
• Stap 11: presentatie (±65 min.)
• Stap 12: reflectie (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

NB Afbeeldingen zijn afkomstig van Briljant Onderwijs, Canva en/of Pixabay.com, tenzij anders vermeld.