Projectplanning

Projectplanning

Een Briljant-les duurt ongeveer anderhalf uur.

VOORAF:
• Project doorlezen
• Materialen en informatieboeken verzamelen

LES 1:
• Start: planning en vooruitblik (±10 min.)
• Kennisvergroters: energie, energievormen, -bronnen en -omzettingen (±10 min.)
• Stap 1: onderwerp (±20 min.)
• Stap 2: voorkennis (±5 min.)
• Stap 3: leervragen (±20 min.)
• Stap 4: presentatievorm (±5 min.)
• Stap 5: leerdoel (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 2:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroter: bewegingsenergie – potentiële energie (±5 min.)
• Doe-opdracht: spekjeskatapult (±20 min.)
• Stap 6: planning (±15 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±30 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 3:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroters: windmolens en dynamo (±10 min.)
• Doe-opdracht: ballonraket (±20 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±40 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 4:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroters: duurzame energie en grijze energie (±5 min.)
• Kennisvergroters: zonnepanelen (±5 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±60 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 5:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Doe-opdracht: Newton pendel (±30 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±40 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 6:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 7:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 9 en 10: Oefenpresentatie en verbetering (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 8:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 11: Presentatie (±60 min.)
• Stap 12: Reflectie (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

NB Afbeeldingen zijn afkomstig van Briljant Onderwijs en/of Pixabay.com, tenzij anders vermeld.