Projectplanning

Projectplanning

Een Briljant-les duurt ongeveer anderhalf uur.

VOORAF:
• Project doorlezen
• Materialen en informatieboeken verzamelen
• Evt. tussen week 3 en 4 als leerkracht extra tuinkers als reserve kweken

LES 1:
• Start: Planning en vooruitblik (±5 min.)
• Kennisvergroters: bollen, knollen en zaden, biologische tekening (±20 min.)
• Stap 1: Onderwerp (±25 min.)
• Stap 2: Voorkennis (±10 min.)
• Stap 3: Leervragen (±10 min.)
• Stap 4: Presentatievorm (±5 min.)
• Stap 5: Leerdoel (±5 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 2:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±5 min.)
• Kennisvergroters: moestuin, groei van bollen, knollen en zaden (±10 min.)
• Onderzoek: groei van tuinkers (±10 min.)
• Stap 6: Planning (±5 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±50 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 3:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroters: bladgroenkorrels, fotosynthese, van zaad tot plant (±10 min.)
• Onderzoek: tuinkers en bonen (±15 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±45 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 4:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroters: wortel, stengel en bladeren, tuinkers kweken (±10 min.)
• Onderzoek: bonen (±10 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±50 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 5:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±5 min.)
• Doe-opdracht: aardappelpuree maken (±30 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±45 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 6:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 7 en 8: Onderzoek en ontwerp (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 7:
• Start: Persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 9 en 10: Oefenpresentatie en verbetering (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 8:
• Start: Planning (±5 min.)
• Stap 11: Presentatie (±65 min.)
• Stap 12: Reflectie (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

NB Afbeeldingen zijn afkomstig van Briljant Onderwijs en/of Pixabay.com, tenzij anders vermeld.