Projectplanning

Projectplanning

Een Briljant-les duurt ongeveer anderhalf uur.

VOORAF:
• Project doorlezen
• Materialen en informatieboeken verzamelen

LES 1:
• Start: planning en vooruitblik (±10 min.)
• Kennisvergroters: beroepen en drie sectoren (±10 min.)
• Stap 1: onderwerp (±20 min.)
• Stap 2: voorkennis (±5 min.)
• Stap 3: leervragen (±20 min.)
• Stap 4: presentatievorm (±5 min.)
• Stap 5: leerdoel (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 2:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroters: vervolg drie sectoren, dienstensector, verschil arme en rijke landen (±20 min.)
• Stap 6: planning (±15 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±35 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 3:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroters: ambachten en industrialisatie (±20 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±50 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 4:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Kennisvergroters: meubel maken van ijsstokjes – deel 1: de helft van de groep, ondertussen werkt de rest aan stap 7 en 8 (±70 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 5:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Doe-opdracht: meubel maken van ijsstokjes – deel 2: de andere helft van de groep, ondertussen werkt de rest aan stap 7 en 8 (±70 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 6:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 7 en 8: onderzoek en ontwerp (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 7:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 9 en 10: oefenpresentatie en verbetering (±70 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

LES 8:
• Start: persoonlijk leerdoel en planning (±10 min.)
• Stap 11: presentatie (±60 min.)
• Stap 12: reflectie (±10 min.)
• Afsluiting (±10 min.)

NB Afbeeldingen zijn afkomstig van Briljant Onderwijs en/of Pixabay.com, tenzij anders vermeld.