Werkwijze

Werkwijze

• Er zijn vijf talen beschikbaar: Spaans, Italiaans, Frans, Duits en Engels. De lessen zijn geschikt voor groep 4 t/m 8. Elke les duurt ongeveer 20-30 minuten.
• Elke taal is verdeeld in drie delen met 13 lessen waarin leerlingen eenvoudige basiswoorden en -zinnen leren. Deze delen kunnen los van elkaar worden ingezet. De delen lopen iets op in moeilijkheidsgraad.
• Effectief bewezen leerstrategieën zijn geïntegreerd in de lessen.
• Leerlingen leren de woorden goed uitspreken door de video’s met native speakers
• In de eerste les van elk deel leren leerlingen zelf hóe zij kunnen leren, dit wordt uitgelegd in de video ‘hoe leer je woorden in een vreemde taal?’.
• Leerlingen schrijven elke les de vreemde woorden op een woorden-schrijflijst (lezen, onthouden, opschrijven, controleren).
• Leerlingen oefenen elke les met flitskaartjes. Deze worden bewaard, zodat er op verschillende momenten mee geoefend kan worden.
• Leerlingen die de woorden sneller leren dan klasgenoten, kunnen aan de slag met de extra woorden uit één van de vijf extra lessen.
• De leerkracht begeleidt leerlingen in het leerproces, het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat leerlingen de vreemde talenlijn zelfstandig doorlopen.