Archieven: Projecten

Testlicentie rekenlijn

Deze testlicentie bevat één van de 32 lesweken van de nieuwste rekenplusmethode. Deze verrijkingsmethode is ontwikkeld voor sterke rekenaars uit groep 3 t/m 8 van het basisonderwijs. En kan naast iedere rekenmethode worden gebruikt. De methode bestaat uit:• meer dan 160 instructievideo’s• downloadbare werkbladen voor 32 schoolweken• een schaakmodule De methode biedt:• uitdagende, afwisselende en …

Testlicentie rekenlijn Lees meer »

Dinosauriërs

Tyrannosaurus, Stegosaurus, Apatosaurus en Triceratops: enorm lang geleden leefden deze indrukwekkende dieren. Wist je dat we nog steeds niet weten welke kleur de dinosauriërs hadden? En welk geluid ze maakten? Toch is er onder andere door opgravingen van skeletten en vondsten van pootafdrukken inmiddels veel bekend over deze fascinerende dieren. In deze module gaan leerlingen …

Dinosauriërs Lees meer »

Schaken

In deze module leren leerlingen m.b.v. instructievideo’s schaken: de basisregels, drie gouden regels, herdersmat, pat, en passant slaan. Schaken wordt al eeuwenlang en in alle werelddelen gespeeld. Schaken is een denksport waarbij je leert meerdere stappen vooruit te denken. Een echte uitdaging om je hersens eens flink te laten kraken! NB Kun je als leerkracht …

Schaken Lees meer »

Werkstuk maken

In vier kant-en-klare digibordlessen gaan leerlingen aan de slag met het maken van een werkstuk over een onderwerp naar keuze. In de eerste les wordt uitgebreid aandacht besteed aan het kiezen van een onderwerp. Aan de hand van tien stappen maken ze het werkstuk:1. Wat is het onderwerp?2. Mindmap maken3. Hoofdstukindeling maken4. Hoofdstukken schrijven5. Inleiding …

Werkstuk maken Lees meer »

Reuzenraderen

In twee kant-en-klare digibordlessen gaan leerlingen aan de slag met het ontwerpen van reuzenraderen. Dit doen ze a.d.h.v. de volgende stappen:1. Wat is de opdracht?2. Bereid de opdracht voor.3. Maak een eerste versie.4. Test en verbeter. Met behulp van handige instructievideo’s en voorbeeldonderdelen kunnen leerlingen creatief aan de slag met het maken van hun eigen …

Reuzenraderen Lees meer »

Kartondier ontwerpen

In één kant-en-klare digibordles gaan leerlingen aan de slag met het ontwerpen van een of meerdere kartondieren. Dit doen ze a.d.h.v. de volgende stappen:1. Wat is de opdracht?2. Bereid de opdracht voor.3. Maak een eerste versie.4. Verbeter het resultaat. Met behulp van een handig instructievideo en voorbeeldonderdelen kunnen leerlingen creatief aan de slag met het …

Kartondier ontwerpen Lees meer »

Basketbalspel

In twee kant-en-klare digibordlessen gaan leerlingen aan de slag met het ontwerpen van een basketbalspel. Dit doen ze a.d.h.v. de volgende stappen:1. Wat is de opdracht?2. Bereid de opdracht voor.3. Maak een eerste versie.4. Test en verbeter. Met behulp van handige instructievideo’s en voorbeeldonderdelen kunnen leerlingen creatief aan de slag met het maken van hun …

Basketbalspel Lees meer »

Knikkerbaan

In deze module ontwerpen leerlingen een knikkerbaan. Dit doen zij a.d.h.v. de volgende stappen:1. Wat is de opdracht?2. Bereid de opdracht voor.3. Maak een eerste versie.4. Test en verbeter. Met behulp van handige instructievideo’s en voorbeeldonderdelen is deze module een gegarandeerd succes. Tip 1: koppel deze module aan de groeimindset en/of de leerkuil.Tip 2: laat leerlingen die …

Knikkerbaan Lees meer »

Wereldwonderen MB

In dit project leren leerlingen over wereldwonderen:• de 7 klassieke wereldwonderen• de 7 moderne wereldwonderen• de 7 natuur wereldwonderen• de Unesco werelderfgoedlijst Ook maken leerlingen een maquette van een wereldwonder naar keuze. Uiteraard doen zij ook onderzoek naar hun eigen leervragen. Krijg toegang tot het project met een (proef)licentie→ https://briljantonderwijs.nl/product/briljant-abonnement/

Wereldwonderen

In dit project leren leerlingen over wereldwonderen:• de 7 klassieke wereldwonderen• de 7 moderne wereldwonderen• de 7 natuur wereldwonderen• de Unesco werelderfgoedlijst Ook maken leerlingen een maquette van een wereldwonder naar keuze. Uiteraard doen zij ook onderzoek naar hun eigen leervragen. Krijg toegang tot het project met een (proef)licentie → https://briljantonderwijs.nl/product/briljant-abonnement/

Fantasieverhaal schrijven

In twee kant-en-klare digibordlessen gaan leerlingen aan de slag met het schrijven van een fantasieverhaal. Leerlingen leren over het genre ‘fantasieverhalen’. Vervolgens schrijven zij in zes stappen een eigen fantasieverhaal. Eerst brainstormen ze over het wie, wat, waar en wanneer. En bedenken ideeën voor een begin, midden, climax en eind. Daarna schrijven ze een eerste, …

Fantasieverhaal schrijven Lees meer »

Spel over uitvinder

In vier kant-en-klare digibordlessen gaan leerlingen aan de slag met het maken van een spel over een uitvinder naar keuze. Dit mag een uitvinder van vroeger zijn, maar ook een uitvinder uit het heden. Leerlingen gaan op zoek naar betrouwbare en bruikbare informatie over de uitvinder. Vervolgens gaan zij in acht stappen aan de slag …

Spel over uitvinder Lees meer »